معرفی یراق آلات درب ضد سرقت
بدون دیدگاه

یراق آلات درب ضد سرقت چیست؟

به جرات می توان گفت از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یک درب ضد سرقت، یراق آلات به کار رفته در درب می باشد. این یراق ها هستند که باعث ایجاد امینت، استفاده آسان و افزایش کارایی درب های می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شوید یراق چیست، اهمیت آن در درب ضد سرقت به چه دلیل است و بهترین برند یراق آلات درب ضد سرقت کدام است؟

یراق چیست؟

یراق آلات یا یراق در ابتدا به انواع ابزارها و کالاهای آهنی تولید شده مثل نیزه و شمشیر گفته می شد. در طی گذشت زمان معنی این اصطلاح گسترش یافته و مواردی از جنس فولاد، آلومینیوم، برنج یا سایر فلزات و همچنین پلاستیک را نیز شامل می شود که بطور جانبی در یک سیستم بکار برده می شود. اگر به دور و اطراف خود دقت کرده باشید طیف گسترده ای از یراق آلات را خواهید دید که با آن روزانه سر و کار دارید. واژه ی یراق آلات معمولا به قطعاتی گفته می شود که در ساخت و تکمیل بسیاری از قسمت های خانه همچون کابینت و درب ها بسیار کارآمد می باشد. یراق چیست؟

یراق آلات درب ضد سرقت

درب ضد سرقت یکی از اجزای امنیتی برای منازل و ساختمان هاست که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و از مواردی است که وقتی خریداری میکنید ، باید همه یراق آلات آن همراه درب باشد که یا همراه با درب بسته بندی میشوند یا باید به صورت جداگانه از فروشندگان تحویل بگیرید.

قفل و دستگیره از رایج ترین یراق آلات درب هستند که روزانه با آنها سر و کار داریم اما شاید به کاربرد و نیاز ما به آنها توجه نکرده باشیم اما وقتی آنها خراب شوند متوجه میشویم که چقدر مفید و کاربردی هستند.

لوازم جانبی و قطعات درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت نسبت به نوع روکش چوب ، یراق آلات درب ضد سرقت و میزان برجستگی درب تقسیم بندی میشوند که توسط برند های و مدل های مختلف وجود دارند و هر کسی نسبت به نیاز و سلیقه بهترین گزینه را انتخاب میکند.

درب های ضد سرقت از نظر کشور های سازنده به ترک و ایرانی و چینی تقسیم میشوند که هر کدام از آنها نسبت به نوع درب یراق مخصوصی دارند.

شرکت درنا چوب فارس یکی از معتبر ترین شرکت های فروش انواع درب ضد سرقت و یراق به صورت عمده و تکی با قیمت مناسب میباشد.

انواع یراق آلات

مهمترین و پرکاربردترین یراق آلاتی که اکنون در صنایع جانبی مورد استفاده هستند به اختصار عبارتند از:

مربوط به ساختمان: شامل انواع یراق آلات مربوط به ُیستم های نصب و طراحی ساختمان و لوازم جانبی، در و پنجره، کمد، کابینت، تجهیزات روشنایی، شیرآلات و غیره است.
مربوط به برق: شامل رابط چشمی، گیرنده رکاب، گیره انتهایی، کلویس، کلمپ، مادگی چشمی و غیره می شود.
مربوط به در و پنجره: که شامل انواع دستگیره، قفل و مغزی، شب بند، آرام بند، چشمی و غیره است.
مربوط به کالاها و مصنوعات چوبی: شامل انواع لولا، اتصالات، جک تخت، ریل کشو، تجهیزات مربوط به روشنایی، رگال کمد دیواری و اکسسوری ها و غیره می شود.

اجزا و قطعات درب ضد سرقت ترک

یکی از با کیفیت ترین قطعات درب ضد سرقت ، یراق آلات درب ضد سرقت ترک میباشد که از با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصولات شناخته میشود.

این اجزا دارای دوام و کارایی بالایی هستند و دارای استاندارد های لازم هستند و در برند های مختلف و معتبر وجود دارند.

همچنین تمام برند ها دارای ضمانت و خدمات پس از فروش و قیمت کمی بالا نسبت به سایر محصولات هستند.

اجزا و قطعات درب ضد سرقت چینی

یراق آلات درب ضد سرقت چینی فقط برای همین درب ها کاربرد دارند و در درجه بندی های کیفیت بالا و کیفیت پایین در بازار وجود دارند.

اجزایی که دارای قیمت های پایینتری هستند ، از متریال های بی کیفیت ساخته میشوند اما اجزایی که قیمت بالاتری دارند از متریال مرغوب ساخته میشوند و چندین سال به صورت دقیق کار میکنند

یراق آلات درب های فلزی

یراق ها در جنس ها و کاربردهای مختلف تولید می شوند. همچنین جنس درب مورد استفاده می توان در نوع یراق تاثیر گذار باشد. به طور مثال ساختار قفل درب آهنی با قفل درب چوبی متفاوت است. انواع یراق به کار رفته در درب شامل این موارد می باشد:

  1. قفل
  2. دستگیره
  3. سیلندر قفل
  4. انواع لولا و پیچ
  5. چشمی درب و…

قفل درب ضد سرقت

 

انواع قفل درب ضد سرقت
انواع قفل درب ضد سرقت

 

یکی از مهم ترین انواع یراق آلات به کار رفته در درب ها، قفل می باشد. بدون قفل ها درب هیچ گونه امنیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. قفل درب ضد سرقت، باید دارای کیفیت بالایی باشد و یک درب ضد سرقت بدون قفل با کیفیت کاملا هیچ تفاوتی با درب های معمولی نخواهد داشت. قفل ها بر اساس نوع درب ساختمانی که قرار است در آن نصب شوند دارای ساختار و جنس های مختلفی هستند. قفل ها در دو نوع کلی در بازار موجود می باشند:

قفل مکانیکی
قفل دیجیتال

پیش تر در مورد قفل دیجیتال درب ضد سرقت توضیح داده ایم.

دستگیره درب ضد سرقت

 

معرفی دستگیره درب ضد سرقت
معرفی دستگیره درب ضد سرقت

 

دستگیره درب یکی از پر استفاده ترین یراق آلات در صنعت درب و ساختمان است. دستگیرها از لحاظ ظاهری به دو نوع دستگیره پلاک یا یک تکه و دستگیره رزت یا دوتکه شناخته می شوند. جنس دستگیرها معمولا از زاماک، آهن یا آلومنیوم می باشد و روکش آن به روش الکترولیز آبکاری می شود و در رنگ های طلایی، کروم، زیتونی ، کافه ای و سایر رنگ های دیگر موجود می باشد. باید دقت نمایید هنگام انتخاب دستگیره، متناسب با ظارهر و ابعاد درب شما باشد. دستگیره پلاک معمولا در درب اتاقی و درب ضد آب مورد استفاده قرار می گیرند. دستگیره ها نیز مانند قفل درب در دو دسته دستگیره مکانیکی و دستگیره هوشمند در بازار موجود می باشند.

سیلندر قفل

 

مغزی قفل
مغزی قفل

 

سیلندر یا همان مغزی قفل از یراق آلات مهم در حرفه ی ساختمانی است. بسیاری از درب های ساختمانی که داخل آن قفل نصب شده است (به استثنای درب چوبی اتاقی) از یک مغزی قفل برای باز و بسته کردن استفاده میکنند. کیفیت مغزی قفل از بابت مسائل امنیتی بسیار اهمیت دارد. چرا که بسیاری از سارقان پس از باز کردن رویه دستگیره پلاک به مغزی و مغزی قفل براحتی دسترسی خواهند داشت و با فشار امکان شکستن مغزی و دسترسی به داخل قفل براحتی فراهم می شود. سیلندر قفل نیز دارای انواع مکانیکی و هوشمند می باشند.

لولا درب

 

لولا درب ضد سرقت
لولا درب ضد سرقت

 

بدون شک برای باز و بسته کردن درب ساختمان نیاز به نصب لولا خواهیم داشت به همین دلیل انواع لولا درب ساختمان ساخته شده اند. در خرید لولا جنس درب (آهنی، فلزی، چوبی، ضد سرقت و غیره) از اهمیت بالایی برخوردار است. لولا دارای انواع مختلفی اعم از لولای تخت ، قاب لبه ، پروانه ای و پیوت میباشد.

جنس لولا باید متناسب با درب و شرایط محیطی باشد که جنس استیل از مقاوم ترین محصولات است که دچار پوسیدگی نمیشوند و برای هر نوع آب و هوایی مناسب است ، همچنین برنج هم از گزینه های مناسب است و نسبت به استیل ضخامت بیشتری دارد.

چشمی درب

 

چشمی درب ضد سرقت
چشمی درب ضد سرقت

 

برای خرید و نصب انواع چشمی درب باید به میزان ضخامت درب و زاویه دید آن توجه نمایید. امروزه میتوان از چشمی های دیجیتال به جای چشمی معمولی و سنتی درب آپارتمان استفاده کرد. چشمی های دیجیتال درب آپارتمان یا محل کار ، امکان مشاهده پشت درب را برای شما فراهم می نماید.

بهترین برند یراق آلات درب ضد سرقت

یراق آلات درب ضد سرقت در طرح های متنوع توسط برندهای معتبر سراسر جهان تولید و روانه بازار لوازم جانبی درب شده اند. در حال حاضر شرکت های ایرانی زیادی در زمینه تولید یراق آلات درب ضد سرقت فعالیت دارند. از معروف ترین برندهای ایرانی می توان به گروه A.M.A ، گروه صنعتی فوروارد،کلون،ریوارد، شرکت آلاکس و … اشاره کرد.

یراق آلات ترک از مواد مرغوب در کشور ترکیه ساخته می شوند که دارای دوام بالایی هستند. برخی از شرکت های تولید کننده درب ضد سرقت در ایران از یراق آلات وارداتی ترکیه برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند. از معروف ترین شرکت های تولید کننده یراق آلات ترک میتوان به داف و کال ترکیه اشاره داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستوجو

دسته بندی ها

مقالات مرتبط
keyboard_arrow_up