انواع قفل درب ضد سرقت
بدون دیدگاه

قفل درب ضد سرقت چیست ؟

یکی از مهمترین یراق ها برای افزایش امنیت درب ها و در نتیجه امنیت کلی ساختمان‌ها و ادارات، قفل درب ضد سرقت است. امروزه با افزایش تعداد واحدهای مجتمع‌های مسکونی بحث امنیت اتاق‌ها نیز جدی‌تر شده و افراد زیادی تمایل به استفاده از قفل های ضد سرقت امن برای درب های داخلی دارند. اما چه قفل ضد سرقت برای درب اتاقی و درب ورودی مناسب است؟ با ما همراه باشید تا با انواع قفل درب ضد سرقت آشنا شوید.

قفل درب ضد سرقت و قفل درب معمولی چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت اصلی این دو در تعداد زبانه‌های آن‌هاست. تعداد زبانه‌ها، جهت قرار گیری زبانه‌ها و پهنای آن‌ها از تفاوت‌های قفل معمولی با قفل درب ضد سرقت است. قفل های ضد سرقت به دلیل استفاده از زبانه های فولادی دارای امنیت بسیار بالایی هستند. همواره توصیه می شود برای درب های ورودی ساختمان حتما از قفل ضد سرقت استفاده نمایید.

انواع قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت بر اساس تکنولوژی ساخت دارای مدل های بسیار متنوعی است. تکنولوژی به کار رفته در قفل، برند تولید کننده و جنس قفل می تواند در قیمت قفل ضد سرقت تاثیر گذار باشد. قفل ضد سرقت از مهم ترین نوع یراق درب ضد سرقت می باشد.

از انواع قفل ضد سرقت موجود در بازار می توان به این موارد اشاره نمود:

یراق تک قفل

 

یراق تک قفل
یراق تک قفل

 

این قفل‌ها مقاومت و طول عمر بالایی دارند و به راحتی دچار فرسودگی نمی‌شوند، به همین دلیل برای درب لابی‌ها و محیط‌های پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند.

یراق دو قفل

 

یراق دو قفل
یراق دو قفل

 

این قفل درب ضد سرقت یکی از پرمصرف‌ترین قفل‌هاست که برای درب خانه‌ها و درب‌های دپو شده مناسب می‌باشد. این قفل از بیرون با کلید باز و بسته می‌شود و از داخل دارای ولوم است.

قفل نیمه مرکزی

در این قفل از نمای بیرونی تنها شاهد یک قفل هستید اما در واقع 6 قفل دارد که با چرخاندن کلید تمامی 6 قفل آن باز می‌شود. ناگفته نماند این قفل‌ها امنیت پایین‌تری نسبت به انواع دیگر قفل درب ضد سرقت دارند و برای درب آپارتمان‌ها زیاد مناسب نیستند.

قفل درب ضد سرقت آژیردار

 

قفل آژیردار
قفل آژیردار

 

این نوع قفل درب ضد سرقت در صورت ضربه خوردن آژیر می‌کشد. هرچه ضربه شدیدتر باشد، نوع آژیر و مدت زمان آن نیز متفاوت است.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت

 

قفل هوشمند
قفل هوشمند

 

با پیشرفت تکنولوژی قفل‌ها هم شکل جدیدی به خود گرفتند و انواع پیشرفته‌ای از آن‌ها وارد بازار شد. قفل دیجیتال درب ضد سرقت، قفلی هوشمند است که می‌تواند با سیستم‌هایی مانند اثر انگشت، ورود رمز، کشیدن کارت و تشخیص چهره کار کنند. یکی از مزایای قفل دیجیتال درب ورودی این است که دیگر نیاز به حمل کلید ندارید. در ادامه انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت را بررسی می‌کنیم.

قفل دیجیتال اثر انگشتی

نحوه کار با این قفل‌ها به این صورت است که اثر انگشتی که می‌خواهید در حافظه دستگاه ذخیره می‌کنید و جهت باز کردن قفل، انگشت خود را روی سنسور شناسایی اثر انگشت قرار می‌دهید. دستگاه به سرعت اثر انگشت شما را شناسایی کرده و قفل درب را باز می‌کند.

قفل دیجیتال کارتی

قفل دیجیتال درب ضد سرقت کارتی یک پنل اسکنر کارت دارد. برخی از مدل‌های قفل کارتی قابلیت‌های اضافی مانند سنسور اثر انگشت و رمز عبور هم دارند. کارت‌های این قفل‌ها قابل برنامه ریزی و بسیار امن هستند. این قفل‌ها محبوب‌ترین قفل‌ها برای هتل‌ها هستند. برای قفل دیجیتال کارتی می‌توان از کارت‌های مختلفی استفاده کرد، اما معمول‌ترین آن‌ها کارت‌های مگنتی و RFID هستند.

قفل دیجیتال رمزدار

قفل رمزدار یکی از محبوب‌ترین قفل‌هاست. رمزی را که می‌خواهید در دستگاه ذخیره می‌کنید و برای باز کردن قفل درب آن را در صفحه کلید لمسی قفل می‌زنید. قفل رمزدار ترفندی هم برای مخفی نگه داشتن رمز از دید افرادی که در کنارتان هستند و به انگشتان شما زل زده‌اند دارد. به این صورت که قبل و بعد از رمز اصلی می‌توانید اعداد و نشانه‌های گیج کننده وارد کنید تا فردی که به قفل نگاه می‌کند متوجه رمز اصلی نشود. به این رمز، رمز گیج کننده می‌گویند.

دستگیره دیجیتال درب ورودی

این نوع قفل ضد سرقت درب ورودی نوعی قفل هوشمند است که ظاهری شبیه به دستگیره‌های قدیمی دارد. انواع دستگیره دیجیتال درب ضد سرقت مانند انواع قفل دیجیتال است و شامل دستگیره دیجیتال کارتی، رمزدار و اثر انگشتی است که پیش از این آن‌ها را بررسی کردیم.

قفل ضد سرقت درب ورودی چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

قفل ضد سرقت از بهترین و امن ترین مدل قفل درب ورودی ساختمان می باشد. برای اینکه این قفل ها از مقاومت بالایی برخوردار باشند باید موارد امنیت و ساختاری در آن ها رعایت شود. از مهم ترین و اصلی ترین مشخصات و ویژگی های قفل ضد سرقت می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. مقاومت در برابر فشارهای خارجی
  2. مقاومت در مقابل حرارت
  3. امنیت بالا
  4. کیفیت و طول عمر بالا
  5. مجهز به حافظه پشتیبان
  6. دارای ریموت کنترل
  7. نصب آسان بر روی انواع درب
  8. سیستم ضد هک
  9. اتصال به سیستم‌های هوشمند مانند موبایل و کامپیوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

جستوجو

دسته بندی ها

مقالات مرتبط
keyboard_arrow_up